طرح دوفوریتی اجرای قسمتی از قانون اساسی در مورد اختیارات وزیر دادگستری اصلاح شد

طرح دو فوریتی نحوه اجرای قسمتی از اصل 160 قانون اساسی اعاده شده از شورای نگهبان در مورد اختیارات وزیر دادگستری که در جلسه مورخ 9 16 به تصویب رسیده بود جهت تامین نظر شورای نگهبان اصلاح شد

طرح دو فوریتی نحوه اجرای قسمتی از اصل 160 قانون اساسی اعاده شده از شورای نگهبان در مورد اختیارات وزیر دادگستری که در جلسه مورخ 9/16 به تصویب رسیده بود جهت تامین نظر شورای نگهبان اصلاح شد.

 در اصلاحات صورت گرفته در این طرح و در ماده یک آن وزیر دادگستری از میان کسانی که توسط رییس قوه قضاییه به رییس‌جمهور پیشنهاد می‌شوند انتخاب و برای اخذ رای اعتماد به مجلس معرفی می‌شوند بنابراین واژه کسانی جایگزین عبارت حقوقدانان شد.

همچنین در بند ب ماده 2 این لایحه نیز دفاع از لوایح قضایی در مجلس شورای اسلامی، اظهار نظر در مورد طرح‌های مربوط به قوه قضاییه، مطابق نظر ریاست قوه قضاییه و هماهنگی‌های لازم جهت پاسخگویی به کمیسیون اصل 90 قانون اساسی و همکاری جهت تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی در خصوص مسائل مربوط به قوه قضاییه به تصویب رسید بنابراین در سطر 2 بعد از عبارت قوه قضاییه عبارت مطابق نظر ریاست قوه اضافه شده است.

همچنین تبصره ماده 2 این طرح به این شکل اصلاح شد که اختیارات مندرج در این ماده یعنی ماده 2 مانع از اعمال وظایف و اختیارات قانونی رییس قوه قضاییه نیست.

منبع : ایسنا