آمار تکان دهنده تعرض جنسی در جهان

سایت مرکز امور زنان و خانواده - بنابر آمارى که سازمان بهداشت جهانى (WHO) ارائه داده سوءاستفاده جنسى از کودکان در کنار کار اجبارى و خشونت فیزیکى علیه کودکان‏افزایش چشمگیرى داشته و به یکى از اصلى‏ترین نگرانى‏هاى سلامت جهانى تبدیل شده است به گزارش آریا، کشور آفریقاى جنوبى در میان کشورهایى که نرخ بسیار بالاى سوءاستفاده جنسى از کودکان در آن‏ها ثبت شده در رده‏هاى بالا قرار دارد و این‏موضوع به یکى از اصلى‏ترین بحران‏هاى این کشور تبدیل شده است

سایت مرکز امور زنان و خانواده - بنابر آمارى که سازمان بهداشت جهانى (WHO) ارائه داده سوءاستفاده جنسى از کودکان در کنار کار اجبارى و خشونت فیزیکى علیه کودکان‏افزایش چشمگیرى داشته و به یکى از اصلى‏ترین نگرانى‏هاى سلامت جهانى تبدیل شده است. به گزارش آریا، کشور آفریقاى جنوبى در میان کشورهایى که نرخ بسیار بالاى سوءاستفاده جنسى از کودکان در آن‏ها ثبت شده در رده‏هاى بالا قرار دارد و این‏موضوع به یکى از اصلى‏ترین بحران‏هاى این کشور تبدیل شده است.

بنابر تحقیقى که سازمان بهداشت جهانى انجام داده سالانه حدود 20هزار گزارش سوءاستفاده جنسى به پلیس آفریقاى جنوبى مخابره مى‏شود که یک پنجم آن مربوط به کودکان زیر 18 سال است. این آمار طى10 سال گذشته افزایش چشمگیرى داشته و البته جداى از این آمار، تعداد بسیار زیادى سوءاستفاده جنسى از کودکان در این کشور صورت‏مى‏گیرد که هیچ گزارش و اطلاعاتى از آن به پلیس این کشور ارائه نمى‏شود. شبکه تلویزیونى BBC آمار نگران‏کننده‏ترى از این بحران ارائه مى‏دهد، سوءاستفاده جنسى از کودکان طى دهه گذشته 400 درصد افزایش‏داشته است.

براساس تحقیقى که صورت گرفته، دخترى که در آفریقاى جنوبى به دنیا مى‏آید بیشتر از آن‏که احتمال به مدرسه رفتنش وجودداشته باشد احتمال دارد که مورد سوءاستفاده جنسى قرار گیرد. معمولاً این کودکان هم از طبقه فقیر جامعه هستند. در سال 1994 سالانه بیش از 18 هزار سوءاستفاده جنسى از کودکان به پلیس آفریقاى جنوبى گزارش مى‏شد که این آمار در سال 2005 به 30هزار مورد افزایش یافته است.

گزارش دیگرى هم نشان مى‏دهد که سالانه 60 هزار مورد تجاوز جنسى در این کشور آفریقایى صورت مى‏گیرد که 40 درصد آن افراد زیر 18سال هستند. از سوى دیگر دانشگاه آفریقاى جنوبى هم اعلام کرده که سالانه یک میلیون زن و کودک در این کشور مورد تجاوز قرار مى‏گیرند. سال گذشته نوزادى نه ماهه مورد تعرض شش مرد قرار گرفت که سن‏شان بین 24 تا 66 سال بود. مادر این نوزاد پس از تولدش او را در خیابان‏رها کرده بود. دختر چهار ساله‏اى پس از آن‏که توسط پدرش مورد تعرض قرار گرفت، جان داد. نوزادى 14 ماهه پس از آن‏که توسط دو عموى خود مورد سوءاستفاده جنسى قرار گرفت، جان داد. نوزادى هشت ماهه توسط چهار مرد مورد تعرض قرار گرفت که یکى از آن‏ها بعدها در دادگاه به حبس ابد محکوم شد.

این تنها چهار نمونه از سوءاستفاده‏هاى جنسى وحشتناکى است که روزانه نسبت به کودکان آفریقاى جنوبى صورت مى‏گیرد. این آمار زمانى بیشتر نگران‏کننده مى‏شود که توجه داشته باشیم 70 درصد بزرگسالان و 80 درصد کودکان مبتلا به ویروس HIV دنیا درآفریقاى جنوبى زندگى مى‏کنند. یکى از عواملى که باعث افزایش سوءاستفاده جنسى از کودکان در آفریقاى جنوبى شده این دیدگاه است که تجاوز به کودکان باعث جلوگیرى ازایدز یا درمان آن خواهد شد. این دیدگاه نه تنها در آفریقاى جنوبى بلکه در دیگر کشورهاى آفریقایى از جمله لیبریا هم وجود دارد. این کشور هم‏یکى از بالاترین آمارهاى سوءاستفاده جنسى را در میان کشورهاى جهان دارا است. همین چند هفته پیش بود که در لیبریا کشیشى 64 ساله‏پسرى هشت ساله را مورد آزار جنسى قرار داده بود.

این اتفاق رسوایى بزرگى در کلیساى این کشور برپا کرد. این پدیده تنها شامل کشورهاى فقیر و آفریقایى نمى‏شود بلکه در آمریکا که ثروتمندترین کشور دنیا است هم آمار نگران کننده‏اى در این موردوجود دارد. دانشگاه کلرادو چندى پیش آمارى از سوءاستفاده جنسى به‏خصوص در میان کودکان این کشور منتشر کرد. در هر دو دقیقه یک کودک در آمریکا مورد سوءاستفاده جنسى قرار مى‏گیرد. یک زن از هر شش زن آمریکایى در کودکى مورد سوءاستفاده جنسى قرار گرفته است و یک مرد از هر 33 مرد. در سال 2005 بیش از 200 هزار کودک و نوجوان در آمریکا مورد آزارجنسى قرار گرفتند که 44 درصد آن‏ها نوجوانان بین سنین 12 تا 18 سال‏هستند. در آمریکا تنها 41 درصد موارد سوءاستفاده جنسى از کودکان به پلیس گزارش مى‏شود و 59 درصد این تجاوز به پلیس گزارش نمى‏شود. تنها در ایالت کلرادو سالانه بیش از 50 کودک در اثر سوءاستفاده جنسى جان خود را از دست مى‏دهند که 75 درصد آن‏ها را کودکان زیر 4 سال‏تشکیل مى‏دهند. سالانه حدود دو هزار کودک در ایالت کلرادو پس از سوءاستفاده جنسى به بخش مراقبت‏هاى ویژه مراکز درمانى منتقل مى‏شوند.

منبع : موسسه حقوقی هامون