چگونه جیب بران را ناکام کنیم؟

سهل انگاری در مراقبت از محتویات کیف یا قرار دادن پول، تلفن همراه و دیگر اموال با ارزش داخل جیب یا قسمت های در دسترس کیف و مواردی از این قبیل می‌تواند به جیب بری بینجامد

سهل انگاری در مراقبت از محتویات کیف یا قرار دادن پول، تلفن همراه و دیگر اموال با ارزش داخل جیب یا قسمت های در دسترس کیف و مواردی از این قبیل می‌تواند به جیب بری بینجامد.

یکسری موارد و سهل انگاری‌ها می تواند شرایط را برای جیب بری آسان کند که با پرهیز از آن و رعایت نکاتی دیگر می توان عرصه را برای زورگیران و جیب برها تنگ کرد.

این موارد عبارتند از:

- سهل انگاری در مراقبت از محتویات کیف یا قرار دادن پول، تلفن همراه و دیگر اموال با ارزش در داخل جیب یا قسمت‌های در دسترس کیف.

- نشان دادن موجودی داخل کیف یا جیب خود، خصوصاً پول نقد در انظار عمومی؛ بنابراین قرار دادن پول، اسناد و اموال با ارزش خود در جیب مخفی لباس و جیب­های زیپ­دار و خودداری از قرار دادن آن­ها در جیب­‌های بیرونی لباس توصیه می شود.

- قرار دادن وجوه نقد خود در قسمت­‌های پنهان کیف.

- استفاده از کیف­‌های کمری یا کیف های زیپ­دار برای حمل پول

- قرار ندادن تمام پول خود در یک جیب یا یک قسمت از کیف دستی

- یادداشت نکردن رمز عابر بانک بر روی کارت یا ذخیره بر روی گوشی تلفن همراه.

- آماده کردن کارت یا بلیط هنگام سوار شدن به مترو، اتوبوس و مینی بوس تا مجبور به خارج کردن محتویات جیب خود در میان ازدحام جمعیت نشوید.

- کیفتان را همواره در معرض دید خود در معابر و وسائط نقلیه عمومی نگه دارید.

- چنانچه احساس می­ کنید افرادی به صورت غیر عادی نزدیک به شما نشسته یا ایستاده اند یا شما را هل می دهند یا تنه می زنند، هوشیارتر  باشید و بیشتر مراقب کیف و محتویات جیبتان باشید.

- در محل های شلوغ، به جای گرفتن بند کیف، آن را طوری در دست بگیرید که کسی نتواند بدون اینکه متوجه شوید، از درون آن چیزی بردارد.

- در اماکن مذهبی بهتر است خانم ها کیف خود را زیر چادر نگه دارند.

- برای خرید، سعی کنید از حمل پول نقد خودداری کنید و حتی الامکان از کارت های عابر بانک استفاده کنید.

-در خودروهای مسافر بر مراقب جیب و کیف خود باشید؛ ممکن است سارقان با پیش کشیدن بحث یا به بهانه بستن دری که خوب بسته نمی شود، حواس شما را پرت کنند و جیبتان را بزنند.

منبع : خبرگذاری فارس