برخورد قانونی با حرمت شکنان در ماه رمضان

رئیس کل دادگستری استان فارس گفت که با حرمت شکنان در ماه مبارک رمضان و افرادی که در ملاءعام مبادرت به روزه‌خواری کنند بر اساس قوانین برخورد خواهد شد

رئیس کل دادگستری استان فارس گفت که با حرمت شکنان در ماه مبارک رمضان و افرادی که در ملاءعام مبادرت به روزه‌خواری کنند بر اساس قوانین برخورد خواهد شد.

علی القاصی‌مهر در نشست بررسی راهکارهای پیشگیری و مقابله با افراد روزه‌خوار در ملاء عام، گفت: سال گذشته در راستای حفظ شأن این ماه عزیز اقدامات خوبی انجام و رضایت متدینن تامین شد.

وی اضافه کرد: لازم است امسال با برنامه ریزی بهتر و دقیق تر و با همکاری مسئولان فرهنگی ضمن حاکم ساختن فضای معنوی در شهر شیراز و استان فرهنگی فارس، ناهنجاری های احتمالی کنترل و مدیریت و زمینه پیشگیری از آن فراهم شود.

القاصی‌مهر خاطرنشان کرد: هر چند دستگاه قضایی تاکیدی بر برخورد قهری ندارد، اما در راستای برخورد با افراد متجری، شعب ویژه رسیدگی به جرائم روزه خواری در ماه مبارک رمضان در دادسرا و دادگاه شیراز و سراسر استان تشکیل شده است.

وی خواستار ورود جدی رسانه ملی در امر پیشگیری از جرائم بخصوص در ماه مبارک رمضان شد.

القاصی‌مهر با انتقاد از وجود برخی ناهنجاری‌ها در سطح شیراز و با بیان اینکه فعالیت فرهنگی شیراز به لحاظ سابقه تاریخی و ریشه فرهنگی و تمدنی آن و همچنین حضور امام زادگان واجب التکریم باید در خور شأن و متناسب با آن باشد، افزود: متأسفانه با وجود این پیشینه مذهبی و فرهنگی شاهد برخی نابهنجاری ها و بی نظمی های اجتماعی هستیم که این امر موجب نارضایتی و گله مندی مردم و متدینین شده است.

رئیس شورای قضایی استان فارس با بیان اینکه انتقاد اول مربوط به مسئولان است، افزود: آنچه مسلم است اینکه پیشگیری و مقابله با بی نظمی‌ها و ناهنجاری های اجتماعی نیازمند هماهنگی و راهبری دستگاه‌های فرهنگی و امنیتی است و با اجرای برنامه های هماهنگ می توان بخش زیادی از این ناهنجاری ها را که تنها منحصر به شهر شیراز شده است، کنترل کرد.

القاصی‌مهر با بیان اینکه دیوار نویسی های گسترده در سطح شهر شیراز، منازل مبله و معضل باغ شهرها و برخی بدپوششی‌ها و سگ گردانی‌ها فقط در شهر شیراز دیده می‌شود، گفت: هر چند همه ما بر انجام اقدامات پیشگیرانه و فرهنگی تأکید داریم اما دستگاه قضایی و انتظامی وظیفه ذاتی خود یعنی اعمال قانون و برخورد قاطع با این بی نظمی ها را در دستور کار قرار داده است.

منبع : ایسنا