پرداخت مستمری دانش آموزان شین آبادی از تیر

بیش از دو سال است که 29 دانش‌آموز شین آبادی که در حادثه آتش سوزی در 15 آذر 91 دچار سوختگی شدید شدند، برای احقاق حقوق خود و پیگیری امر درمان و تحصیلشان از پیرانشهر تا تهران در تردد و رفت و آمدند و خانواده‌های آنها هر از چند گاهی در ساختمان ریاست جمهوری، وزارت آموزش و پرورش و حضور می‌یابند و همچنان خواستار توجه و رسیدگی بیشتر هستند

بیش از دو سال است که 29 دانش‌آموز شین آبادی که در حادثه آتش سوزی در 15 آذر 91 دچار سوختگی شدید شدند، برای احقاق حقوق خود و پیگیری امر درمان و تحصیلشان از پیرانشهر تا تهران در تردد و رفت و آمدند و خانواده‌های آنها هر از چند گاهی در ساختمان ریاست جمهوری، وزارت آموزش و پرورش و ... حضور می‌یابند و همچنان خواستار توجه و رسیدگی بیشتر هستند.

برقراری مستمری مادام‌العمر برای این گروه از دانش آموزان آسیب‌دیده در قالب حمایت‌های بیمه‌ای، از جمله این مطالبات بود که در دولت دهم محقق نشد، اما حالا نمایندگان مجلس خبر از تخصیص ردیف بودجه‌ای هشت میلیاردی در بودجه 94 برای برقراری مستمری می‌دهند که اخیرا از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به وزارت رفاه ابلاغ شده است.

حسین احمدی نیاز، وکیل دانش آموزان شین آبادی ضمن اعلام اینکه قرار است بیمه و پرداخت مستمری دانش آموزان حادثه دیده از سوی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر انجام شود اظهار کرد: از صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان نیز از ما خواستند تا فهرست کودکان را برای صدور احکام در اختیارشان بگذاریم.

وی افزود: برقراری مستمری برای دانش آموزان شین آبادی از تیرماه قطعی و موضوع تمام شده است.

احمدی نیاز در پاسخ به اینکه آیا دانش‌آموزانی که دیه دریافت کرده‌اند نیز مشمول دریافت مستمری خواهند شد؟ گفت: پرداخت مستمری ارتباطی به دیه ندارد و مشمول تمامی دانش آموزان می‌شود.

به گفته وی مستمری پرداختی به هر دانش‌آموزان شین‌آبادی ماهانه 500 تا 600 هزار تومان خواهد بود.

بابک رمضانی فر، مدیرروابط عمومی صندوق بیمه روستاییان و عشایر نیز در گفت‌وگو با ایسنا تنها به این جمله بسنده کرد که اقدامات مربوطه در این زمینه در حال انجام است و مستمری دانش‌آموزان شین‌آبادی در آینده نزدیک برقرار می‌شود.

منبع : ایسنا