راه اندازی سیستم کلینیک حقوقی 140 گزارش تحلیلی در یک سال گذشته

مدیرکل دفتر حقوقی سازمان تعزیرات حکومتی از راه اندازی سیستم کلینیک حقوقی خبر داد.

 علیرضا جواهری مدیرکل دفتر حقوقی با اعلام این خبر گفت: پیش از این استعلامات حقوقی روسأی شعب در چارت اداری و از طریق نامه نگاری انجام می شد اما هم اکنون کلینیک حقوقی به صورت درون سازمانی راه اندازی شده و بحث استعلامات حقوقی رؤسای شعب با سرعت و بیشتر صورت می‌گیرد.

وی افزود: با راه اندازی این کلینیک رؤسای شعب می‌توانند موضوع ابهام خود را به صورت الکترونیک ارسال و پاسخ آن را به صورت سیستمی دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه اقدامات این اداره کل در 2 بخش شرح وظایف این دفتر و اقدامات فرابخشی تعریف می‌شود، گفت: در بخش شرح وظایف حقوقی طی 2 سال گذشته 1 هزار و 79 فقره لایحه دفاعیه به دیوان عدالت اداری ارسال و در بخش دیگری موفق به جلوگیری از ابطال ماده 4 آئین نامه سازمان در هیأت عمومی دیوان عدالت اداری شدیم که باعث خوشحالی کارمندان این سازمان شد.

وی افزود: در بررسی علل نقض آرا در دیوان عدالت اداری به جمع بندی‌هایی رسیدیم و نواقص و عللی که باعث نقض آرا در دیوان عدالت اداری می‌شد پیدا کردیم که پیگیری‌های به عمل آمده و با تذکرات لازم شاهد  کاهش روند نقض آرا در پایان سال خواهیم بود.

جواهری گفت: همچنین تهیه دستورالعمل امحاء اوراق پرونده‌های سازمان و تدون و چاپ کتاب آخرین اصلاحات قانون سازمان تعزیرات از مهم‌ترین اقدامات این اداره کل در سال گذشته بوده است.

مدیرکل دفتر حقوقی سازمان تعزیرات حکومتی در مورد اقدامات فرابخشی این دفتر نیز گفت: تهیه پیش‌نویس بسته سیاستی اجرایی سازمان در اجرای مرحله دوم هدمندی یارانه‌ها نیز در دستور کار بود که پیش‌نویس اولیه تهیه و در شورا مورد بررسی قرار گرفت و پس از تصویب دبیری ستاد هدفمندی یارانه‌ها در دفتر حقوقی مجلس مستقر شدند که این اقدام از اردیبهشت ماه تا پایان شهریورماه ادامه داشت.

وی اداه داد: با در نظر گرفتن کالاهای مورد نظر دولت، به صورت شبانه‌روزی از اماکن مختلف در سطح کشور بازرسی به عمل می‌آمد تا از گران شدن کالاها جلوگیری شود و هر روز بولتن جداگانه فعالیت‌های انجام شده را به ستاد هدفمندی یارانه‌ها و دفتر وزیر دادگستری ارسال می‌کردیم.

جواهری خاطرنشان کرد: سرانجام گزارش جامعی از اقدامات انجام شده به معاونت اجرایی ریاست جمهوری ارسال شد که موجب تقدیر و تشکر آنها از دفتر حقوقی سازمان تعزیرات حکومتی شد.

وی کشیک نوروزی و طرح تابستانه را از دیگر اقدامات فرابخشی این دفتر برشمرد و گفت: هر ساله از اواسط اسفندماه تا اواخر فروردین ماه نیروهای شعب و عوامل اجرایی سازمان تعزیرات حکومتی، کشیک نوروزی تشکیل می‌دهند که این امر تاکنون با مدیریت دفتر حقوقی انجام شده است و در طرح تابستانه که فراتر از اقدامات نوروزی است، با همکاری ستاد هماهنگی خدمات سفر متشکل از اکثر دستگاه های نظارتی انجام می‌شود و سازمان تعزیرات حکومتی موظف به رسیدگی به شکایات واصله مردمی و بعضا گزارش‌های دستگاه‌های نظارتی مذکور است.

جواهری اظهار داشت: اجرای طرح پایش و کنترل سرویس‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات (ICT) با همکاری 8 دستگاه تخلفات اینترنتی عضو تفاهم‌نامه در خصوص 10 بخش فناوری اطلاعات (ICT) بر حسب وظایف محوله در سازمان تعزیرات حکومتی رسیدگی شد که آثار بسیار خوبی به جای گذاشته و موجب تقدیر و تشکر مسئولان ذیربط شده است.

وی افزود: یکی از تخلفاتی که در سازمان ما پیگیری شد موضوع پهنای باند و فروش بیش از حد این خدمات در فضای کمتر از حجم اعطایی بوده که تحت عنوان کم‌فروشی و گران‌فروشی مورد رسیدگی قرار گرفته است.

جواهری در پایان خاطرنشان کرد: 139 نظریه مشورتی مکتوب و 140 گزارش تحلیلی در طول یکسال از دیگر اقدامات فرابخشی انجام شده بوده است، همچنین در همین بازه زمانی 750 مورد نظریه مشورتی به صورت پیامکی نیز ارسال کرده‌ایم.


URL : https://www.vekalatonline.ir/articles/92322/راه-اندازی-سیستم-کلینیک-حقوقی-140-گزارش-تحلیلی-در-یک-سال-گذشته/