منبع مطالب این بخش وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران) می باشد URL : http://www.ghavanin.ir/detail.asp?id=25399 |
||||||||||||||||||||||||
آئین نامه شورای احیای مجموعه فرهنگی - تاریخی توس |
||||||||||||||||||||||||
شماره 2064/دش 24/6/1378 ( مصوب جلسه 448 مورخ 9/6/1378 شورای عالی انقلاب فرهنگی ) مقدمه : رهبرمعظم انقلاب اسلامی دربازدید ازآرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی درسال 1375 برضرورت احیای مجموعه فرهنگی - تاریخی توس توسط دولت جمهوری اسلامی ایران وباتشویق ومشارکت سرمایه های بخش خصوصی تأکید نمودند.به نحوی که مجموعه فوق درخورشان وجایگاه فردوسی باشد ودرضمن معرفی ارزش آن به جهانیان ، محلی برای تبادل فرهنگی باشد. بدین منظور شورای احیای مجموعه فرهنگی - تاریخی توس باترکیب ووظایف ذیل تشکیل می شود: ماده 1 - : وظایف الف - بررسی وتعیین سیاستهای کلی درزمینه احیای مجموعه فرهنگی تاریخی توس وآرامگاه فردوسی . ب - بررسی ، تصویب وتعیین اولویتها وپیشنهادهای ارائه شده ازسوی ستناد برنامه ریزی وهماهنگی این مجموعه . ج - نظارت برحسن اجرای برنامه های مصوب . ماده 2 : ترکیب اعضاء: اعضای شورا هفت نفر به شرح ذیل می باشند: الف - وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی به عنوان رئیس شورا. ب - رئیس سازمان وبرنامه وبودجه . ج - وزیر مسکن وشهرسازی . د - استاندارخراسان هـ - قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی . و - نماینده مجمع نمایندگان استان خراسان درمجلس شورای اسلامی . ز - رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور به عنوان دبیر شورا تبصره - احکام اعضای شورا توسط رئیس جمهور ورئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی صادرخواهد شد. ماده 3 : شورا می اتواند برای پیشبرد اهداف خود ستاد برنامه ریزی وهماهنگی وهیئت اجرایی تشکیل دهد. تبصره 1 - اعضای ستاد برنامه ریزی وهماهنگی وهیئت اجرایی وشرح وظایف آنها، توسط شورا تعیین خواهد شد. تبصره 2 - هیئت اجرایی می تواند به منظور احیای مجموعه رهنگی - تاریخی توس مجری طرح شورا تعیین خواهد شد. ماده 4: دبیرخانه شورا، درسازمان میراث فرهنگی کشور تشکیل می شود آیین نامه فوق در4 مائده و3 تبصره درجلسه 448 مورخ 9/6/1378 شورای عهالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید. رئیس جمهورورئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی - سیدمحمدخاتمی
|
||||||||||||||||||||||||
URL : https://www.vekalatonline.ir/laws/25399/آئین-نامه-شورای-احیای-مجموعه-فرهنگی---تاریخی-توس/ | ||||||||||||||||||||||||