منبع مطالب این بخش وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران) می باشد URL : http://www.ghavanin.ir/detail.asp?id=26298 |
||||||||||||||||||||||||
آئین نامه اجرائی تبصره ( 1 ) ماده ( 6 ) قانون اصلاح موادی از قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی و چگونگی برقراری و وصول عوارض و سایر وجوه از تولید کنندگان کالا ، ارائه دهندگان خدمات و کالاهای وارداتی |
||||||||||||||||||||||||
شماره 13418/ت 28648ه 9/4/1382 هیات وزیران در جلسه مورخ 1/4/1382 بنا به پیشنهاد مشترک وزارت کشور و شورای عالی استانها و به استناد تبصره ( 1 ) ماده ( 6 ) قانون اصلاح موادی از قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و چگونگی برقراری و وصول عوارض و سایر وجوه از تولید کنندگان کالا ، ارائه دهندگان خدمات و کالاهای وارداتی - مصوب 1381 - آئین نامه اجرائی تبصره یاد شده را بشرح ذیل تصویب نمود : ماده 1 - اصطلاحات به کاررفته در این آئین نامه تابع تعاریف مندرج در ماده ( 1 ) تصویبنامه شماره 67452/ت 28328ه مورخ 28/12/1381 می باشد . ماده 2 - وجوه قید شده در بند ( ج ) ماده ( 6 ) قانون به نام دهیاری ها توسط خزانه معین استانها ونهایتا" خزانه داری کل در حسابرسی که بنام وزارت کشور ( سازمان شهرداری های کشور ) افتتاح می گردد ، واریز می شود و براساس مفاد این آئین نامه و میانگین درآمد کل شهرستان نسبت به جمعیت بین دهیاری های شهرستان توسط سازمان شهرداری کشور توزیع و به مصرف می رسد . ماده 3 - عوراض موضوع بند ( د ) ماده ( 6 ) قانون ، پس از رعایت تناسب قید شده بر مبنای سرانه جمعیتی و شاخصهای دیگر ازقبیل درآمد سرانه ، بهره مندی از منابع درآمدی مناسب و زیر ساختهای مناسب بین کلان شهرها و سایر شهرها ودهیاری ها براساس جدولی که در ابتدای هر سال توسط سازمان شهرداری های کشورتهیه می شود ، توزیع می گردد . ماده 4 - وجوه واریز شده به حساب خزانه ، بنا به درخواست وزارت کشور ( سازمان شهرداری های کشور ) در پایان هر ماه به حساب ویژه سازمان شهرداری های کشور واریز می شود . ماد5 - چگونگی توزیع و مصرف مبالغ واریزی با توجه به سیاست های پیش بینی شده ومصوب رد فصل عمران شهری و روستای قوانین برنامه توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و برنامه های مصوب توسعه استان و با در نظر گرفتن سیاستهای کلی توسعه شهری و روستایی کشور در چارچوب رویکردهای زیر خواهدبود : الف : توسعه شهری 1 - توانمند سازی شهرهای کوچک ، شهرهای جدیدالتاسیس وشهرهای با جمعیت کمتر از یکصد هزار نفر . 2 - حمایت از شهرهای متوسط ( شهرهای با جمعیت یکصد الی پانصد هزار نفر ) . 3 - حمایت از برخی پروژه های مهم واضطراری در شهرهای بزرگ که از جهات اقتصادی ، سیاسی ، اجتماعی و امنیتی واجد اهمیت هستند . ( شهرهای با جمعیت بیش از پانصد هزار نفر ) . ب : توسعه روستایی 1 - توسعه پایدار روستایی وایجاد تعادلهای زیست محیطی ، اجتماعی و اقتصادی . 2 - دستیابی به نظام مطلوب ارائه خدمات زیر بنایی به روستاها . تبصره - نحوه تعیین وتصویب طرحها و پروژه های عمرانی و زیر بنایی مصوب شهرداری ها ودهیاری ها و هزینه وجوه مواد ( 2 ) و ( 3 ) این آئین نامه مطابق مقررات مندرج در آئین نامه های مالی و معاملاتی شهرداری و دهیاری ها وسایر قوانین و مقررات مربوط خواهد بود . ماده 6 - وزارت کشور ( سازمان شهرداری های کشور ) موظف است متناسب با نیاز شهرداری ها ودهیاری ها نسبت به توزیع وجوه موضوع مواد ( 2 ) و ( 3 ) این آئین نامه بین شهرداری ها و دهیاری های کشور در چارچوب سرفصلهای اعتباری زیر اقدام نماید : الف - سرفصلهای اعتباری شهرداری ها 1 - کمک به بهبود سیستم حمل ونقل عمومی و عبور و مرور درون شهری . 2 - کمک به اجرای طرحهای توسعه و عمران شهری از قبیل ساماندهی و احیای بافتهای فرسوده شهری ، طرحهای توسعه گردشکاری و ساماندهی حاشیه نشینی . 3 - تجهیز شهرداری ها به ماشین آلات عمرانی ، خدماتی ، رایانه ای و غیره . 4 - پرداخت وام برا یاجرای طرحهای عمرانی و خدماتی درآمدزا . 5 - کمک به عمران شهرهای بندری و مرزی مبادی وصول عوارض گمرکی . 6 - کمک به بودجه شهرداری های کشور . 7 - آموزش واصلاح ساختارتشکیلاتی وتوسعه منابع انسانی شهرداری ها . 8 - هزینه سازان شهرداری های کشور در قالب بودجه مصوب . 9 - کمک به اجرای طرحهای خدمات شهری از قبیل طرح بازیافت و دفن بهداشتی زباله . 10 - کمک به طرحهای پژوهشی ومطالعاتی . ب : صرفصلهای اعتباری دهیاری ها 1 - کمک به اجرای طرحهای توسعه روستایی از قبیل طرحهای هادی روستایی و طرحهای مطالعات روستایی . 2 - ارائه خدمات عمومی و زیربنایی به روستاها با هدف ایجاد زیرساختهای اساسی نظیر بهبود عبور ومرور وتوسعه شبکه های آب و برق . 3 - ایجاد زمینه های لازم اقتصادی واجتماعی توسعه پایدار روستایی . 4 - کمک به بودجه دهیاری ها . تبصره 1 - دستورالعمل های اجرائی در ارتباط با هر یک از سر فصلهای فوق ، توسط سازمان شهرداری های کشور تهیه و پس از تائید وزارت کشور لازم الاجراء می شود . تبصره 2 نظارت بر نحوه عملکرد هزینه اعتبارات واگذار شده بر عهده دفاتر استانی سازمان شهرداری های کشور و تا قبل از تشکیل آن ، بر عهده استانداری ها می باشد . ماده 7 - شهرداری ها و دهیاری ها مکلفند گزارش عملکرد هزینه اعتبارات خود را از طریق دفاتر استانی سازمان شهرداری های کشور ( در صورت عدم تشکیل از طریق استانداری ها ) در مقاطع سه ماهه برای سازمان یاد شده ارسال نمایند . ماده 8 - مسئولیت حسن اجرای این آئین نامه با وزارت کشور ( سازمان شهرداری های کشور ) می باشد . معاون اول رئیس جمهور - محمد رضا عارف
|
||||||||||||||||||||||||
URL : https://www.vekalatonline.ir/laws/26298/آئین-نامه-اجرائی-تبصره-(-1-)-ماده-(-6-)-قانون-اصلاح-موادی-از-قانون-برنامه-سوم-توسعه-اقتصادی-،-اجتماعی-و-فرهنگی-جمهوری-اسلامی-و-چگونگی-برقراری-و-وصول-عوارض-و-سایر-وجوه-از-تولید-کنندگان-کالا-،-ارائه-دهندگان-خدمات-و-کالاهای-وارداتی/ | ||||||||||||||||||||||||