منبع مطالب این بخش وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران) می باشد URL : http://www.ghavanin.ir/detail.asp?id=27763 |
||||||||||||||||||||||||
تصویبنامه در مورد پروژه عمرانی آزاد راه ساوه - همدان |
||||||||||||||||||||||||
شماره58705/ت29763ه- 29/10/1382 وزارت راه و ترابری - وزارت نفت - وزارت امور اقتصادی و دارایی- سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور هیئت وزیران در جلسه مورخ9/9/1382 بنابه پیشنهاد وزارت راه و ترابری و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ماده واحده قانون احداث پروژه های عمرانی بخش راه و ترابری از طریق مشارکت بانک ها و سایر منابع مالی و پولی کشور - مصوب1366- تصویب نمود : 1- وزارت راه و ترابری که از این پس به اختصار ( وزارت ) نامیده می شود ، مجاز است نسبت به انعقاد قرارداد مشارکت برای احداث قسمت اول آزادراه ساوه - همدان و تاسیسات جانبی خاص آن شامل ( ایستگاههای اخذ عوارض ، پاسگاههای پلیس راه و راهدارخانه ها ) از کیلومتر000+0 الی 000+90 با شرکت احداث ، نگهداری و بهره برداری از آزادراه ساوه - همدان که از این پس به اختصار ( طرف مشارکت ) نامیده می شود ، اقدام نماید . در اجرای آئین نامه اجرائی قانون مربوط ، نوع مشارکت ( الف ) یعنی تامین منابع مالی می باشد . 2- تامین پنجاه درصد منابع مالی لازم برای احداث قسمت اول آزادراه ساوه - همدان و تاسیسات جانبی خاص آن از محل اعتبارات عمرانی ردیف40917218 توسط وزارت تعهد می گردد . طرف مشارکت نیز پنجاه درصد هزینه های احداث آزادراه و تاسیسات جانبی خاص آن را تعهد و تامین می نماید . تبصره1- سهم الشرکه وزارت در درجه اول صرف تامین هزینه تصرف اراضی مسیر و پیش پرداخت پیمانکار می شود و باقیمانده متناسب با پیشرفت کار صرف احداث آزاد راه می گردد . طرف مشارکت نیز سهم سرمایه گذاری خود را به طور متناسب تامین و به حساب مشترک واریز می نماید . تبصره 2- به میزان منابع تعهد شده توسط سازمان بهینه سازی مصرف سوخت کشور از سهم الشرکه وزارت در تامین منابع لازم برای احداث آزادراه کسر می شود . 3- طرف مشارکت ، پیمانکار احداث تمام قسمت اول آزاد راه به طول 90 کیلومتر که از طریق برگزاری تشریفات مناقصه حائز شرایط گردیده است نیز می باشد . تبصره - قبل از عقدقرارداد پیمانکاری ضرایب پیشنهادی پیمانکار حایز شرایط مناقصه شامل اضافه پیشنهادی و ضریب تسریع و تکمیل مطالعات ( مشتمل بر اضافه پیشنهادی ، منطقه ای ، تسریع و تکمیل مطالعات و تعدیل 9ماه سال1382 ) و روش تکمیل مطالعات به تصویب شورای عالی فنی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور خواهد رسید . 4- به منظورکاهش و یا بهینه نمودن هزینه های طرح ، وزارت مکلف است با استفاده از مهندسی ارزش در هزینه های طرح صرفه جویی به عمل آورد . حق الزحمه مهندسی ارزش طبق مقررات و یا دستورالعملهای ابلاغی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور پرداخت خواهد شد . 5- دوران مشارکت آزادراه 25سال مشتمل بر42 ماه دوران احداث و باقیمانده دوران بهره برداری و منوط و محدود به استهلاک سرمایه و سود مورد انتظار طرف مشارکت خواهد بود . تبصره1- تعدیل قیمتها در دوران احداث 12درصد و نرخ سود سرمایه گذاری موقتا 22 درصد ملاحظه و منظور گردیده است . تبصره 2- در دوران مشارکت نرخ سود سرمایه گذاری طرف مشارکت معادل نرخ سود علی الحساب سپرده های بلند مدت نزد بانکهای دولتی به علاوه 4درصد در هرسال قابل محاسبه خواهد بود ، یا در دوران مشارکت نرخ سود سرمایه گذاری 22درصد در سال خواهد بود . تبصره3- مرجع تایید استهلاک سرمایه و سود مورد انتظار طرف مشارکت حسابرس منتخب وزارت امور اقتصادی و دارایی می باشد . 6 - پس از خاتمه دوران احداث و ابلاغ نرخ تعدیل واقعی از طرف سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ، گزارش هزینه - درآمد نهایی براساس شاخصهای ابلاغی و هزینه واقعی اجرای کار ، ضریب تسریع متعلقه ، شاخصهای تعدیل منتشر شده از طرف سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و نرخ سود واقعی ، محاسبه و چنانچه دوران مشارکت بیش از یک سال افزایش یابد ، مراتب به تصویب هیئت وزیران خواهد رسید . 7- مسئولیت و نگهداری و بهره برداری از آزادراه در دوران بهره برداری بر عهده و مسئولیت طرف مشارکت می باشد . 8 - تمام منافع حاصل از بهره برداری آزادراه در دوران بهره برداری متعلق به طرف مشارکت می باشد و پس از این مدت طرف مشارکت آزادراه و تاسیسات جانبی خاص آن را به وزارت منتقل می نماید . 9- بیمه ، مالیات و سایر حقوق و عوارض ناشی از اجرای طرح آزادراه و تاسیسات جانبی خاص آن تابع قوانین و مقررات طرحهای عمرانی می باشد . 10- دولت در دوران بهره برداری در تعیین تعرفه آزادراه مداخله نمی نماید و طرف مشارکت تعرفه را در حدود نرخهای مندرج در گزارش هزینه - درآمد نهایی تعیین و اعمال می نماید . درصورت ضرورت مداخله دولت حاصلضرب ترافیک عبوری آزادراه در مابه التفاوت تعرفه های تکلیفی و تعرفه های مندرج در گزارش هزینه - درآمد منضم به قرارداد محاسبه و به طرف مشارکت پرداخت می شود . 11- وزارت موظف است علاوه بر احراز توانایی طرف مشارکت در تامین صددرصد منابع مالی مورد نیاز برای اجرای آزادراه و تاسیسات جانبی خاص آن ، در قرارداد منعقد شده نحوه استیفای حقوق دولت را در صورت خودداری و یا ناتوانی طرف مشارکت در اجرای قرارداد پیش بینی نماید . 12- چنانچه برای اجرای این آزادراه نیاز به قانون خاص و یا تصویبنامه دیگری باشد ، وزارت پیشنهاد لازم را برای طرح در هیئت دولت ارائه خواهد نمود . معاون اول رئیس جمهور - محمدرضا عارف
|
||||||||||||||||||||||||
URL : https://www.vekalatonline.ir/laws/27763/تصویبنامه-در-مورد-پروژه-عمرانی-آزاد-راه-ساوه---همدان/ | ||||||||||||||||||||||||