منبع مطالب این بخش وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران) می باشد URL : http://www.ghavanin.ir/detail.asp?id=30201 |
||||||||||||||||||||||||
مصوبه شورای عالی اداری راجع به هرچه بهتر اجراءکردن طرح تکریم ارباب رجوع |
||||||||||||||||||||||||
شماره225566/1901 5/12/1383 کلیه وزارتخانهها ، موسسات ، شرکتهای دولتی ، نهادهای انقلاب اسلامی و شرکتها و موسساتی که شمول قانون بر انها مستلزم ذکر یا تصریح نام است شورای عالی اداری در یکصد و بیست و چهارمین جلسه مورخ 19/11/1383 بنا به پیشنهاد سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ، به منظور تسهیل و سادهسازی فرایندهای انجام کار مربوط به ارباب رجوع ، تسریع در ارایه خدمات دستگاههای اجرائی ، کاهش رفت و امدهای شهری و جلوگیری از مراجعات مکرر برای دریافت خدمت مشخص بین ادارات مختلف ، در اجرای طرح تکریم مردم و جلب رضایت اربابرجوع در نظام اداری ، تصویب نمود: 1 - از ابتدای سال 1384 تمامی دستگاههای اجرائی که براساس قوانین و مقررات در قبال ارایه خدمات به مردم وجوهی را دریافت مینمایند ، لازم است به صورت ذیل اقدام کنند: الف ) در صورتی که تعداد اربابرجوع اقتضا نماید ، با هماهنگی شبکه بانکی با اختصاص فضای اداری لازم ، باجه بانک را در محل ارایه خدمات مستقر نمایند. ب ) نسبت به استقرار دستگاه خود دریافت در محل ارایه خدمات ، اقدام نمایند و از طریق تابلو راهنما ، اطلاعات لازم برای نحوه استفاده از دستگاه مذکور ، در اختیار مردم قرارگیرد. ج ) با هماهنگی شبکه بانکی ، رسیدهای چاپی در مبالغ مشخص شده در تعرفهها و قیمت خدمات ، از بانک اخذ و با دریافت وجه در محل ارایه خدمت در اختیار مردم قرارگیرد. د ) چنانچه راهکارهای مذکور محقق نگردد ، در مواردی که تعرفه خدمت کمتر از 000/50 ریال باشد ، راسا از طریق صدور قبض رسید براساس بخشنامه شماره 31808/2879/52 مورخ 28/7/1383 وزارت امور اقتصادی و دارایی ، وجوه مربوط را دریافت نمایند و توسط دستگاه اجرائی ، جمعا در پایان روز به بانک پرداخت شود. افزایش مبلغ یادشده ، سالانه با هماهنگی وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ، اعلام میگردد. تبصره 1: دستگاههای اجرائی مکلف هستند ترتیبی اتخاذ نمایند که باجه بانک ، دستگاه خود دریافت در نزدیکترین محل مورد دسترسی مراجعین قرارگیرد و رسیدهای چاپی بانکی ( موضوع بند ج ) و قبوض ( موضوع بند د ) در محل ارایه خدمت و در همان ساختمان به مراجعین داده شود و از ارجاع اربابرجوع به سایر ساختمانها و مراکز ، خودداری گردد. تبصره 2: بان - کهای ع - امل از نظر ایج - اد باجهه - ای بان - کی و استقرار دس - تگاههای خود دریافت تسهیلات لازم را در اختیار دستگاههای دولتی قرار خواهند داد. 2 - سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور مکلف است به منظور کاهش ارتباط مردم با دستگاههای اجرائی و ترویج ارایه خدمات به مردم به صورت غیرحضوری ، کاهش ترددهای شهری و جلوگیری از ارجاع مردم برای دریافت خدمت مشخص بین دستگاههای اجرائی مختلف و افزایش سرعت ، سهولت و دقت در ارایه خدمات نسبت به اصلاح و بازمهندسی روشهای انجام کار ، اقدام نموده و نتایج ان را به شورای عالی اداری ارایه نماید. 3 - سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و وزارت امور اقتصادی و دارایی مسئول نظارت بر حُسن اجرای این مصوبه بوده و سازمان مذکور گزارش اجرای این مصوبه را - در مقاطع 6 ماهه - به شورای عالی اداری ارایه خواهد نمود. معاون رئیس جمهور و دبیر شورای عالی اداری - حمید شرکاء
|
||||||||||||||||||||||||
URL : https://www.vekalatonline.ir/laws/30201/مصوبه-شورای-عالی-اداری-راجع-به-هرچه-بهتر-اجراءکردن-طرح-تکریم-ارباب-رجوع/ | ||||||||||||||||||||||||