منبع مطالب این بخش وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران) می باشد URL : http://www.ghavanin.ir/detail.asp?id=31151 |
||||||||||||||||||||||||
قانون پروتکل اصلاحی و متمم موافقتنامه حمل و نقل هوایی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت پادشاهی بحرین |
||||||||||||||||||||||||
شماره54258/172 4/2/1384 حضرت حجتالاسلام والمسلمین جناب آقای سیدمحمد خاتمی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران لایحه پروتکل اصلاحی و متمم موافقتنامه حمل و نقل هوایی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت پادشاهی بحرین که از سوی دولت به شماره 19538/30930 مورخ 17/4/1383 به مجلس شورای اسلامی تقدیم و در جلسه علنی روز چهارشنبه مورخ 17/1/1384 مجلس عیناً تصویب و به تایید شورای نگهبان رسید ، در اجرای اصل یکصدوبیست وسوم (123) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به پیوست ارسال میگردد. رئیس مجلس شورای اسلامی ـ غلامعلی حدادعادل شماره5966 13/2/1384 وزارت راه و ترابری قانون پروتکل اصلاحی و متمم موافقتنامه حمل و نقل هوایی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت پادشاهی بحرین که در جلسه علنی روز چهارشنبه مورخ هفدهم فروردین ماه یکهزار و سیصد و هشتاد و چهار مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 31/1/1384 به تایید شورای نگهبان رسیده و طی نامه شماره 54258/172 مورخ 4/2/1384 مجلس شورای اسلامی واصل گردیده است ، به پیوست جهت اجراء ابلاغ میگردد. رئیس جمهور ـ سیدمحمد خاتمی پروتکل اصلاحی و متمم موافقتنامه حمل و نقل هوایی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت پادشاهی بحرین مشتمل بر یک مقدمه و چهار ماده بهشرح ضمیمه تصویب و اجازه مبادله اسناد آن داده میشود. بسمالله الرحمن الرحیم دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت پادشاهی بحرین با مطلوب دانستن اصلاح و تکمیل موافقتنامه حمل و نقل هوایی که در تاریخ 19/11/1378 هجری شمسی برابر با هشتم فوریه 2000 میلادی بین کشورهای متبوع آنها به امضاء رسیده است ، به شرح ذیل توافق نمودهاند: کلیه اشارات به ( دولت بحرین) در موافقتنامه به ( پادشاهی بحرین) تعبیر خواهد شد. اصطلاح سرزمین در بند (ث) ماده (1) به شرح ذیل مورد بازنگری قرارگرفته است: ث ـ اصطلاح ( سرزمین) در مورد یک کشور دارای همان معنی است که در ماده (2) کنوانسیون ذکر شده است. بعد از ماده (13) تحت عنوان ( شناسائی گواهینامه ها و پروانه ها) ، ماده جدید (13 مکرر) به شرح ذیل اضافه میگردد: ـ ایمنی هر طرف متعاهد میتواند در رابطه با استانداردهای ایمنی اداره و اجراشده توسط طرف متعاهد دیگر در مورد تسهیلات هوانوردی ، خدمه ، هواپیما ، نظارت فنی و بهره برداری شرکت هواپیمائی که سرویسهای حمل و نقل هوایی مورد توافق بین مقامات هواپیمائی دو طرف متعاهد را انجام میدهد تقاضای مشاوره فنی نماید. در صورتی که پس از چنین مشاوره فنی ، یک طرف متعاهد تشخیص دهد که طرف متعاهد دیگر الزامات و استانداردهای ایمنی در این زمینه ها را که دست کم مساوی حداقل استانداردهایی است که ممکن است طبق کنوانسیون هواپیمائی کشوری بینالمللی وضع شود به طور موثر اداره یا اجرا نمیکند ، یافته های مزبور و اقداماتی را که برای تطابق با حداقل استانداردهای مزبور ضروری تشخیص میدهد به آگاهی طرف متعاهد دیگر خواهد رساند و طرف متعاهد دیگر اقدام اصلاحی مناسب را در خلال پانزده روز یا هر مدت زمان طولانیتری که ممکن است مورد توافق قرارگیرد ، اتخاذ خواهد نمود. این پروتکل از تاریخ تبادل یادداشت دیپلماتیک که موید اتمام الزامات قانون اساسی در کشور هر طرف متعاهد باشد لازمالاجراء خواهد شد. برای گواهی تایید بالا ، امضاءکنندگان زیر که از طرف دولتهای متبوع خود بدین منظور به طور مقتضی مجاز میباشند ، این پروتکل را امضاء نمودند. این پروتکل در تهران در تاریخ هشتم اردیبهشت 1383 هجری شمسی برابر با بیست وهفتم آوریل 2004 میلادی و هفتم ربیعالاول 1425 هجری قمری به زبانهای فارسی ، عربی و انگلیسی که هر سه متن دارای اعتبار یکسان میباشد ، تنظیم گردید. در صورت اختلاف در متون ، متن انگلیسی ملاک خواهد بود. از طرف دولت جمهوری اسلامی ایران حسن حاجعلیفرد معاون وزیر راه و ترابری از طرف دولت پادشاهی بحرین کاپیتان عبدالرحمان محمدالقعود رئیس هواپیمائی کشوری و سرپرست سازمان هواپیمائی کشوری قانون فوق مشتمل بر ماده واحده منضم به متن پروتکل اصلاحی شامل مقدمه و چهار ماده در جلسه علنی روز چهارشنبه مورخ هفدهم فروردین ماه یکهزار و سیصد و هشتادوچهار مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 31/1/1384 بهتایید شورای نگهبان رسید. رئیس مجلس شورای اسلامی ـ غلامعلی حدادعادل
|
||||||||||||||||||||||||
URL : https://www.vekalatonline.ir/laws/31151/قانون-پروتکل-اصلاحی-و-متمم-موافقتنامه-حمل-و-نقل-هوایی-بین-دولت-جمهوری-اسلامی-ایران-و-دولت-پادشاهی-بحرین/ | ||||||||||||||||||||||||