فرهنگ قانون مداری توسط رسانه ها ترویج شود

رئیس کل دادگستری لرستان تاکید کرد که پیشگیری از وقوع جرایم باید در اولویت همه دستگاه‌‏ها باشد

رئیس کل دادگستری لرستان تاکید کرد که پیشگیری از وقوع جرایم باید در اولویت همه دستگاه‌‏ها باشد.

 جعفر بدری در جلسه شورای اداری اظهار کرد: رسیدگی‎های قضایی در استان لرستان و سایر استان‎های کشور در شرایط مطلوبی صورت می‎پذیرد، هرچند لرستان جزء استان‎های محروم کشور است، ولی نیروهای بسیار خوبی در تمامی ادارات و به‌‏خصوص دستگاه قضایی مشغول به فعالیت هستند که خدمت صادقانه و خستگی‎ناپذیر را در دستور کار خود قرار داده‎اند و تنها با وجود مدیران و نیروهای متعهد و متخصص با عزم ملّی و مدیریت جهادی می‎توان محرومیت دیرینه این استان را برطرف کرد.

رییس شورای قضایی استان لرستان اظهار کرد: مدیریت قانون یکی از فنون مدیریت در همه دستگاه‎ها است و تا زمانی‎که یک مدیر امورات خود را بر مبنای قانون تدبیر می‎کند و با اهتمام به قانون روند کار را پیش می‎گیرد مشکلات موجود جای خود را به نظام پیشنهادات سازنده و کارآمد خواهد داد و مدیریت بر مبنای قوانین و مقررات مستلزم فعالیت‎های فرهنگ سازمانی است.

بدری با اشاره به وجود ائمه جماعات در شهرستان‎ها، تصریح کرد: وجود ائمه جماعات در تبیین فرهنگ قانون‎مداری از جایگاه ارزنده‎ای برخوردار است و در استان لرستان ائمه جمعه و جماعات در این خصوص پشتیبانان دستگاه قضای بوده‎اند و این مهم در روند رو به کاهش جرایم به‎خوبی احساس می‏‌شود. ضمنا خود ائمه جماعات نیز می‎توانند کمک موثری در رفع مشکلات مردم در جهت صلح و سازش انجام دهند.

وی اظهار کرد: روش‎های پیشگیرانه در کنترل جرائم باید در راس برنامه‎ها قرار گیرد و پیشگیری از وقوع جرائم باید در اولویت همه دستگاه‎ها باشد، پیشگیری از وقوع جرایم عرصه‎های مختلف و متنوعی دارد و بهترین روش در این خصوص فعالیت‎های فرهنگی و ترویج و آموزش فرهنگ قانون‎مداری توسط رسانه‎ها در جامعه است، زمانی‎ که ماهیت جرایم و میزان شدید مجازات‎ها روشن باشد دیگر دلیل نادانی در بروز جرایم قابل توجیه نیست.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به این موضوع که خانواده زندانیان نباید از برنامه‎های اجتماعی محروم شوند، تصریح کرد: اگر در خانواده‌‏ای پدر مجرم است دلیلی ندارد که زن و فرزندان آن مجرم نیز مجرم تلقی شوند و از بسیاری از مزایای اجتماعی محروم شوند، خانواده‎های مجرمان نیازمند بازپروری هستند تا با این موضوع به صورت منطقی کنار بیایند.

منبع : ایسنا